Followers

Monday, March 5, 2012

Berpindah, Belajar, Bertunang???

Minggu yang busy dah berakhir. Akhirnya boleh menarik nafas lega dan kembali focus pada kerja yang berlambak macam timbunan batu-bata kat construction site.


We officially moved out from our beloved penthouse (awhhhh). Sangat berat hati kerana penthouse banyak meninggalkan kenangan manis selama setahun aku dok Selangor ni. Disebabkan aku kerja, terpaksalah angkat barang tengah2 malam. Macam buat jahat plak. Nasib baik ade Pakcik si Eli dan Bapak Tiqa JJong tolong mengangkut barang. Kalau x terpakse la buat 2-3 trip dari Sunway ke rumah baru.


Packing in-progress

Dah settle pindah barang, kena focus study pulak. Arghhh, badan aku penat dan otak aku memang x boleh nak digest ape yang aku nak bace. Lagipon aku amek MUET, mana la nak ade spot question bagai. Akhirnya, aku tido sambil layan cerita Castaway To The Moon.

Sebelum pergi Sekolah kat Subang tu, aku sempat jugak kemas barang sikit2 sebab lepas habis exam aku nak balik Melaka. Camne dengan exam? Ke-longkang! Aku xpasti ape yang aku carutkan. Main belasah je bila buat essay. Handwritting jangan cakap la.... cakar kuching pon lagi cun.

Lepas dah habis mengarut, aku gi ke Giant Shah Alam sebab nak jemput Lil-cous Rena. Drive dengan sepantas kereta api peluru sebab takut x sempat nak sampai ke majlis bertunang kakak aku. Alhamdulillah, managed to reach on time.

Sila abaikan muka x semenggah itu kerana aku sangat penat



She was adopted by my Aunt (right) but still close to us.

She's the only one who looks like my mom

Despite growing up separately, we are still like normal sisters. Cemburu giler sebab muka die lebih kurang mak aku. Muka aku memang langsung xsama macam mak ngan ayah aku sebab orang cakap muka aku ni kacukan muka makcik2 aku. Errr, conpius disini.

It's the biggest news for our family since we hold the record for being in the top 10 - unmarried adult (3rd generation) termasuklah aku. Lepas ni harap2 xde orang akan tanye mak aku bila die nak bermenantu. The theme is pink and it's make me wonder why pink is soooo Innn lately. Hmmm? Zemah dulu pink jugak.

Pagi ni ingat nak mulakan hari dengan bersemangat tapi x sangka pulak nak demam. Level kerajinan  dah kembali merundum. Ntah hape2 ntah aku ni... xpernah nak rajin.

Tatattatat


0 Fireback!:

Post a Comment