Followers

Thursday, April 10, 2014

Gatalku Bukan Gatal Biasa

Minggu lepas aku ade tulis pasal rase gatal aku yg berleluasa selama 2 bulan. Dokter2 sebelum ni prescribe flu medicine biasa dengan harapan keadaan jadi lebih baik.

Semalam aku gi clinic Panel untuk dapatkan last opinion sebelum aku book check-up dgn dermatologist. Geleng kepala dokter tu bila aku ckp previous dokter assume alergik seafood aku yg makin teruk.

Hives ni bukan rashes biasa sbb dokter kate die xsure what type of allergen yg kacau antibody aku sbb aku kena tiap2 hari tanpa missed walaupon aku langsung x pegang seafood. So, buat masa ni aku kena take oral medication selama 30 hari berturut2 untuk tengok recovery progress. Ubat malam die giler mengantuk, nak bangun pagi tadi rasa cam ade tow-truck kat kepala.

Dia pon suggest aku kurangkan tension2 sebab bila tension kita akan berpeluh. Mungkin jugak body aku ni anggap peluh tu satu ancaman... tu yg tunjuk perasaan.

Pendek kate skrg ni body aku dah macam battlefield. Antibody react badly to any changes in my surrounding termasuklah heat, food, air & sabun. OMG, dah macam Elsa citer Frozen rasenye... Do you wanna build a snowman..lalalalal

Ape je yg aku boleh pegang skrg???


So, for now kita tengok dulu ok ke x ubat ni. Kalau x kurang2 jugak mmg aku kena la gi Hospital Kompeni terchenta. 

0 Fireback!:

Post a Comment