Followers

Thursday, September 11, 2014

Bila Nak Beli Baju Mengandung????

Minggu ni dah masuk minggu ke-23 dan pada sesiapa yg follow IG akan perasan yg dah lama jugak aku x update gambor kat social media. Punca utama, sekarang aku ibarat nangka berbalut.

DD memang dah lama bising pasal baju aku yg makin lama makin ketat especially seluar tapi aku tetap bertegas nak continue pakai normal attire kehulu kehilir. Sebabnya:

1. Konon perut belum besar
2. Nak jimat duit untuk beli barang baby
3. malas nak beli sbb nanti lepas bersalin aku akan kurus semula gamaknya

Tapi semalam aku sedar... mmg confirm lagi seminggu-dua aku kena hunting cari baju mengandung. Giler la, boleh sesak nafas aku pakai baju kurung biasa kat opis. Sian anak mama, mesti x selesa kan...

Tambah pening lagi, ahad ni aku ade wedding nak attend. Wedding bestman Dindongie pulak tu. Harus la nampak santek sikit. Xkan nak recycle jubah yg mak jahitkan masa raya sebab aku baru je pakai gi wedding Kak Pah last week.

Pastu hujung bulan ni pulak ade dinner assistant seminar. Theme denim dah syok dah.. tapi baru teringat yg aku dah lama gilerrrr xpakai jeans. Kemeja jeans ade, ingat nak cari dress hitam yg xpanas untuk pakai kat dalam sebab kemeja tu dah xleh butang.

Bulan ni banyak betul baby fair tapi aku belum merancang nak pergi lagi. Maklumlah, duit pusingan dari claim pon belum masuk... beribu juga sebab claim beli hengpong. Bulan ni pulak COCO dah telan 500 duit aku untuk tukar breakpad la, beraing la... tapi aku yakin, setiap anak ade rezeki. Tunggu duit bonus walid, boleh la kita sopink2 sakan. Kena la spare banyak jugak sbb nak beli barang basic cam stroller, breastpump, carseat. Anak pertama, nak tak nak kena la beli juga.

Sekian saja celoteh aku hari ni.. sambung lagi minggu depan. 

0 Fireback!:

Post a Comment