Followers

Thursday, September 4, 2014

Pregnancy Brain. Adekah kemampuan otak aku dah berkurangan??

Lucy jadi pendrive bila mencapai 100% penggunaan otak. Menyebabkan aku tertanya, berapa percent capacity otak yg telah aku gunakan sepanjang mengandung. Aku ni bukan la ahli MENSA tapi kemampuan otak aku above average (Perasan betul). Thanks to my ADHD I guess ^_^

Semenjak mengandung ni, aku semakin menjadi pelupa. Semalam masa ODW balik, Dindongie mintak belikan KFC. Sampai depan KFC aku pon seluk2 handbag... Purse x kelihatan. Aku pon pulang ke rumah dengan tangan kosong dan wajah yg hampagas. Dindongie pulak bagi ceramah pasal kepentingan menjaga harta persendirian dan dokumen peribadi. Last2, pukul 9 malam aku terpacak cari purse kat ofis. Nasib baik jumpa...

Bukan setakat tu, aku jugak dah 3 kali hangitkan nugget kat rumah tanpa sedar. Lupa flush toilet rumah malam2... TOOMUCHINFO. Aku ade terbaca yg sindrom ni digelar Pregnancy Brain/Baby Brain. Bagus la, at least aku tahu yg ramai perempuan kat luar sana yg ade masalah yg sama.

Gigih la buat crossword dengan harapan IQ anakanda dijana denga baik. Aku pon dah berhenti baca novel2 thriller sepanjang mengandung ni. Satu benda yg menggusarkan aku ialah kalau anak aku inherit ADHD, lagi menakutkan kalau dia mmg type yg susah nak concentrate blajar. Terpaksa la aku guna teknik belajar sambil tengok anime nanti. Aku tahu Dindongie pon risau kalau anak dia jenis yg aggressive cam aku dulu.

Semoga anakanda dapat membesar dengan normal seperti ayahandanya. Amin  

0 Fireback!:

Post a Comment