Followers

Tuesday, August 28, 2012

Seminggu Berhari Raya

Hari ni aku kembali berkerja. Mehhh... Sememangnya aku xde mood nak masuk ke ofis. Tambahan pulak opis aku ibarat tongkang pecah. Ade seminggu lagi sblm pindah.

lama jugak aku x meroyan kat blog ni. Xde banyak yang boleh dikongsikan.

Jadi, kite cerita pasal Raya je la. Maklumlah, mood raye masih membara ^_^

Raya pertama - Buat pertama kalinye family aku bangun lambat. Selalunya pukul 6 dah siap. Seperti tahun yang lepas2, kami balik ke kampung ayah. Kampung la sangat , 20 Minit dari rumah je pon. Lepas solat raya n menziarah kubur daddy, ktorang terus balik rumah. Mak aku menjaga rumah pusaka tempat adik beradik die berkumpul. Memang kecoh habis. Disebabkan malam raya aku sibuk kemas rumah, petang raya aku curi2 tidur... dasar pemalas

Tahniah abangku, kerana lari dari tema
Sedondon dengan Fiance' katenye

Raya kedua - Bermalas-malasan di rumah

Raya ketiga - Masih bermalasan tanpa segan silu.

Raya keempat - Beraya di rumah kelaurga ayah. Sempat jugak beraya dengan kawan2 sekolah sambil bergossip pasal bekas pakwe masing2 yang dah kawen. x lupa juga aktiviti memuji badan aku yang makin mengembang. Bahagia la...

Dah tua pon masih buat PEACE lagi

Raya kelima - Selepas subuh, terus balik KD. Dah janji dengan Tqa & Mai nak gi majlis resepsi Eli. Tqa datang lambat, ade urusan perniagaan katenye. kami sampai di taiping lebih kurang pukul 12. Tunggu punya tunggu, pengantin x sampai2. Mekap kat Teluk Intan rupenye. Pukul 2 baru gerak balik. Yang lagi pelik, pengantin dah bersanding, Aliya Nabila x muncul2. ODW memanjang. Die naik MRT ke?

Pakchik Poad dan Makchik Puan Eli

Bibik Mai dan Neng Miza ingin camwhore juga

Raya ke-6 - Sambung beraya. Kali ni melawat rumah makchik2.

Raya ketujuh - Dindong datang beraya. Beliau bernasib baik sebab x terserempak dengan abang & sepupu aku. Kalau tak, kantoi berganda. 

Chumel kan kami ni????

Pokoknye, raya ni disambut dengan penuh kesederhanaan. Duit raya pon dah kurang. Nampak sangat dah makin tua. Pada sesiapa yang berminat nak duit raya bernilai seringgit, boleh datang menuntut kat rumah. Perkhidmatan door-to-door delivery x disediakan. Harap Maklum



0 Fireback!:

Post a Comment