Followers

Monday, September 9, 2013

M&D Wedding: Minyak Naik 20 Sen... Habis la weedding aku woi

Whoever yang suggest naik kan harga ron95 kepada RM 2.10 wajar disumpah bertalu2. Tahukah mereka bahawa 20 sen tu sangat berharga bagi belia kelas pertengahan yang menetap di kota metropolitan bertemankan hutang PTPTN yang tak habis bayar tapi kepingin nak kawen.

Mesti ade orang cakap: Ala, naik 20 sen je pon. Jangan la kedekut sangat. Kalau dulu full tank RM 60, Pasni RM60.20

Dude, ko dulu blajar math kat mana hah??? SPM dapat brapa.

Sebab kenapa aku meroyan adelah kerana effect 20 sen keatas hidup aku

Okey, saga aku full tank lebih kurang RM60 = lebih kurang 32 litre

bile minyak naik harga, seminggu akan jadi 67.20

Maknanya, seminggu variance RM 7

kalau balik kampung plak, sekali balik RM 60 jugak. Maknanya, RM 7 setiap kali balik

Maka, total penambahan belanja pertrol ialah RM35.

Itu belum lagi keluar outstation, keluar hantar jemputan, jumpa vendor, bla...bla.. bla...

kalau barang naik harga???

OMG....

Mesti ada yang cakap RM 35 ringgit tu berapa la sangat. Lemme tell you how frugal I am with my money.

RM 35 bersamaan dengan

1. Setengah tangki proton saga
2. 10 bijik doorgift berharga 3 ringgit
3. 50 keping kad berharga 70 sen
4. Beberapa balang gula2
5. harga katering untuk 4 orang (kalau charge RM4 la)
6. harga tudung nikah

Banyak lagi sebenarnya tapi aku malas plak nak story banyak2.

Anyway, ade sesiapa volunteer nak sekolahkan Dindong???

Semalam aku cakap dengan Dindong yang kami ni ade banyak benda nak buat

Boleh plak die cakap "Kite ni nak kawen je pon? Mane ade banyak benda nak buat...."

OK, FINE!

1 comment:

  1. You have done a great job. I will definitely dig it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site Toronto Limo Bus

    ReplyDelete