Followers

Thursday, October 9, 2014

27 Week Update: Ma Belly's Dancing

27 weeks, 87 days to go....

Tolak gi wedding, mengular & lain2 tinggal brapa kerat je yg tinggal untuk aku menyiapkan diri secara mental & fizikal untuk menyambut baby-I.

Let's talk about the changes I felt on week 27.

First of, my belly is stretching and tensing every damn seconds. Sekarang ni pon aku ngah berperang dengan rase keras kejung di perut & belakang (insert crying.gif here) tapi ku gagahkan jugak bertapa di kerusi ofis yg xbest ni. Nak kata angin, rasanya bukan sbb baby mmg bergerak lebih banyak berbanding minggu lepas. Dah makin bersemangat dia sejak akhir2 ni.

Fetal Movement lebih banyak pada waktu tengah hari (lepas makan) dan masa aku nak tido. Kadang2 dia buat Zidane's head-butt sampai aku rasa nak terkencing. Dindong still xberjaya merasa/tengok baby movement sbb bila DD dekat dgn perut Baby-I x bergerak. Tapi kalau dengar suara ayah dia time balik kerja, kemain lagi loncat2 buat wave.

Waktu malam banyak dihabiskan berguling2 untuk ease sakit belakang & kadang kala melaung di tengah malam akibat simpul biawak, literally. Aku pulak jenis yg xlekat dengan selimut, lagi la sedap cramp menyerang. Giler sakit wa cakap..... terpaksa la menghadap belas ikhsan DD untuk mengurut. Semalam aku try letak kaki atas bantal masa tidur, xde plak rasa kejang. Bagus la....

Selera dah berubah ke arah makanan manis especially cekelat & buah-buahan. Makanan yg pedas nampak cam x menyelerakan. Yg paling pelik, aku boleh makan KFC (pada sesiapa yg xtau, aku allergic ngan rempah rahsia KFC. Boleh muntah2 kalau makan). Nampak benor anak ni ikut perangai Dindong. Owh anak, janganlah dikau menjadi penyumbang utama keuntungan KFC. Cukuplah ayah melabur sorang-sorang.

Feces are still as hard as rock walaupun bergelen2 air ditelan. Sayur jangan cakap la, setiap kali makan pon ade. Mungkin Baby-I menggunakan penyedut nutrien berkuasa turbo. Habis kering najis ibunda (TMI benar).

Stretchmarks mula muncul di bahagian bawah perut. Mula2 xnampak sbb perut aku ke depan sangat. Bila belek2 kat cermin, ade rupanya. aku still guna Palmer Skin Therapy Oil yg aku beli masa lepas demam campak dulu. Start 30 weeks nanti nak try guna VCO untuk unrut perut & bahagian tettttttt. Xtau la berkesan ke tidak tapi usaha je la.

Shopping, kita tunggu next week....

0 Fireback!:

Post a Comment