Followers

Friday, October 31, 2014

Shopping kat Manjaku Baby Mall

Sabtu lepas giliran balik Melaka, kebetulan pulak Dindong cuti awal muharram. Dapat la balik awal sikit pastu gi kenduri kat kampung ayah. Ngah sibuk2 nak balik tu, Kak Long cakap "Jom gi Manjaku Mall tu... ktorg nak bagi hadiah kat baby. Bajet RM***"

Yes, mummy mmg sukaaaaaa sgt hadiah free. Murah rejeki ko anak!

Tinggallah laki aku berguling di rumah mak. Sian dia, penat keje shify malam. Aku pon gi la Manjaku Mall kat Taman Satu Lagenda kat belakang tesco melaka. Berpinar2 mata mak melihat banyak benor brand terkemuka kat dalam kedai tu. Dr. Brown, Graco, Tommee Tippee suma ade woo.

Aku decide nak cari car seat. Dah berkurun survey carseat. DD lagi suka child booster sebab boleh pakai smpai besar, tapi kekurangan child booster ialah xsesuia untuk newborn. Recline angle pon mengikut seat. Kalau guna seat depan, boleh la kasi baring terus, kalau seat blakang tegak 90 degree gamaknya. 

Gini la yg diberkenankan oleh laki daku. Sebijik Camni
Aku plak suka yg combination sbb senang nak guna untuk infant sampai la anak aku 20kg. Bad side? bila anak dah besar, kena la beli booster seat sebab sempit. Tapi ok la, boleh guna lebih kurang 3 tahun sebelum beli baru.

Combination pon ade macam2 jenis. Murah ade, mahal semahal mahalnya pon ade. Ade satu style tu aku berkenan giler. Kaler cekelat ade leather finishing sikit. Tapi regenya 600 kot. Naluri cheapskate aku x mengizinkan. Nononono...

Pastu jumpa yg rege masih dalam bajet, RM 339. Sikit lagi nak burst bajet. Godek sana, godek sini. Terus ambik. Mekasih la kat Makyong & Pak Ngah sbb seponser carseat untuk baby Izzu.

Sweet Cherry Cleo namanya. Boleg recline 3 position, tapi xleh baring terus la... at least padding tebal. Xde la aku risau anak aku bergoyang2 dalam kereta. Penat kot kalau nak berdukung dari sepital sampai melaka. Comel pulak tu.. ade pokko dots.

Dah alang2 datang tu, aku rembat sebijik botol Pigeon PPSU PPlus untuk Newborn. Botol ni mmg mahal dan tidak bergaya compared tu MAM, NUK dan Tommie Tippie. Aku baca review ramai yg puji teat botol ni lembut. RM55 regenya. Tengok kat display area tu ade discount 20%. Okeh, harus beli sekarang.

Tapi kalau nak beli breatpump, lagi elok kalau gi Fabulous Mom terus sebab rege kat Manjaku sangat mahal keh. Harga yg sama boleh dapat full set dengan cooler bag, icepack dan macam2 harta karun kat FM.

Bila bayar tu aku terkejut sebab kena bayar RM316 saje. Car seat tu jadi RM 270 (disc 20%). Murahnya. Botol mahal tu pon ade extra 5% discount lagi. OMG, xrugi pakai maternity card. Boleh la datang lagi sebelum bersalin.

Esok rasa cam nak gi Mon & Baby expo kat IDCC Shah Alam. Rasenye bangunan baru... xpernah dengar plak sebelum ni. Mission utama nak beli barangan berpantang. Xlarat nak beli set2 bersalin sbb ade barang yg Mak dah DIY sendiri e.g bengkung. Semangat giler nak berpantang sbb nak kurus balik.

Eh jap, lupa nak pesan. Jangan la promote set bersalin Shaklee ngan Premium Beautiful kat aku sbb aku mmg PANTANG betul dengan produk2 tersebut. Mak aku pon sangat tradisional, so aku pon akan berpantang secara tradisional. Lagipon banyak je dealer PB yg bandanya xsesuai dengan produk yg dijual. No Offence but please ensure that you represent the product that you want to sell. Xkan nak beli ubat hilangkan jerawat dengan orang yg muka berjerawat. Common Sense. Kbai.

0 Fireback!:

Post a Comment