Followers

Tuesday, April 3, 2012

Antara Ahkak dan Adik

Penulis penuh emosi kembali lagi.. ehem..ehem. Walaupon keje xsiap2, hati ini tidak tegar meninggalkan blog ini sunyi sepi.


Oh ye, last week aku gi Carey menggantikan bos aku yang outstation. Tujuannya nak bagi taklimat untuk new joiner yang bakal berkerja sebgai assistant kat ladang. Dari awal sampai akhir aku dengar perkataan yang sama


"Ahkak, claim tu kene hantar kat mana?"


"Ahkak, kalao boss x approve cuti camne?"


"Ahkak, gaji masuk braepe aribulan"


"Ahkak"


"Ahkak"


"Ahkak"


Yang paling sentap, bila aku tengok details dorang semua berumur 24 keatas. Aku pulak baru 22. Bila aku tengok cermin, rasanya x la nampak cam tua sangat. Bila session dah habis, aku lepak2 minum teh ngan dorang.


"Ahkak ni umur brape ye?"


"22"


"Ehhhhh..."


"Knape? Nampak tua ke?"


"Xde la, sebab cik buat briefing.. slalunya yang buat briefing ni semua ahkak2"


"owh..."


Baru aku faham yang kerjaya seseorang boleh membuatkan orang itu dianngap tua. Contohnya, bila cakap pasal manager ladang... Semua orang ingat manager ladang tu semua tua2 padahal ade je yang below 40.


tapi bagus jugak bila dorang panggil ahkak. Kalau panggil cik adik rasa macam nak sepak je.


PS: Aku masih awet muda rupenye... wahaha

0 Fireback!:

Post a Comment