Followers

Thursday, November 29, 2012

Another Crappy Review: Istanbul Aku Datang

Dah lama x tulis review. Alasan utama, kerja kat opis berlambak. Datang ofis pagi2 bace Theoatmeal sempat pulak la kan.

Anyway, baru2 ni aku berpeluang menonton movie melayu kat wayang. Aku ni agak sceptical bab2 menonton filem melayu kat wayang sebab dah banyak kali aku keluar pawagam dengan keluh kesah dan rase cam nak tumbuk muke producer. The last time aku rasa satisfied tengok cerita melayu ialah masa aku tengok Papadom (tengok 3 kali kat wayang).

Akhirnya, muncul Istanbul Aku Datang....

Alasan Nak Tengok: Beto, Beto, Beto, Beto (kipas susah mati geng surau)

Ragu2 sikit sebab: Ade lisa yang terkenal dengan ke-kayuan, ade tomok yang berwajah remaja

Tengok jugak sebab: Director ^_^ yang pandai menyuntik elemen feminist.

Jalan cerita: Agak predicatble siapa yang si Dian tu pilih. Overall, sangat entertaining sebab pandai memanipulasi keremajaan Lisa.

Rasa Meremang Bila: Azad cakap "Babyyyyyy". OMG, tercampak popcorn aku.

Nak terkencing bila: Lisa makan megi laksa asam dengan lazatnya.... lawak giler. Dan housemate tomok yang suka nyibuk. Dan yang paling penting, JANGAN BIADAPPPPP

Rasa jiwang: Beto dating ngan Lisa kat benteng tu... Owh beto, ko memang hero jiwang yang berwajah innocent

Rase WTH: Scene Lisa nanges2 pastu beto cuci rambut die... tak tau nape aku rase scene tu lawak nak mapos walaupon Lisa nanges berguni2.

Rase terkebil: Dian tu selambe kodok je nak numpang rumah BFnye.... Kalau kat mesia, boleh kawen free terus (evil grin...heheh)

Anda akan suka cerita ini jika anda: suka Maggi Asam Laksa, Berangan nak gi Istanbul, Suka Geng Surau dan Kampung Semarah Pagi (huhh!), pernah dikecewakan oleh teman lelaki anda

Note: Kalau pakwe anda pernah main kayu lapan, sile seret die tengok cerita ni. Confirm sentap


0 Fireback!:

Post a Comment