Followers

Tuesday, November 27, 2012

First Time Accident

This blog is totally irrelevant rite?

Who cares? Sebab aku memang suka mengarut untuk mengelakkan aktiviti mencarut tahap gabah. OMG, aku mengarut lagi.

Sebonarnya, aku masih terkesima. Sebab COCO accident. Yep, moi forever precious lil angel kena sodok dngan sorang uncle yang tidak bertanggung jawab. Kejadian berlaku pada hari khamis lepas.

Petang tu, aku hantar Pah balik sebab rumah beliau dekat je dengan rumah aku. Masa aku sampai kat guard post depan rumah beliau, ade sebuah kereta membrek mengejut. Aku ingat die nak masuk ke kawasan perumahan tersebut.

Tetibe, tanpa isyarat tangan ke hap... beliau telah me-reverse kenderaan beliau dengan kelajuan larian cipan. Aku memang terkejut habis. Nasib baik ade Kak Pah. Beliau la yang menenangkan aku yang memang panas hati masa tu.

Uncle: Saya mau reverse, apsal u x reverse?
Aku/Pah: Belakang ade kereta, mana boleh reverse
Uncle: Saya mau parking... (sambil tunjuk parking spot kat belakang - parking back-back or side parking)
Aku: Uncle mana bleh reverse suka2 hati..
Uncle: Sekarang ape mau buat...

Boleh pulak uncle tu cakap die xnak claim insurance sebab kete die buruk... Die yang langgar, pastu ade hati nak pow 50 ringgit. Kurang waras disitu. Disebabkan keseballan hati melanda, aku terus cakap yang aku xkan bayar ape2... So, repair kete masing2.

Adat bawak kereta: Kalau x langgar kete orang, orang langgar kete kita. Cheesecake betol.




Sabar je la........

I'll be busy for the rest of the month. Probably till Christmas Holiday. So meeh. Cuti masih berlambak cam fake iphone. Gigit jari je la. 


0 Fireback!:

Post a Comment