Followers

Wednesday, July 6, 2011

Mencari Harta Ahmad Albob II

Morning everyone!

Semalam aku ade upload gambar aku g treasure Hunt Sabtu lepas. Hari ni nak cerita banyak2 pasal trip yang memang best giler tahap gaban ni..

Kalau ikut tentatif , sepatutnya berlepas pukul 5.30 pagi. Maka daku pon set jam pukul 4.30 pagi. Tempat berkumpul kat Pavilion Bkt jelutong, x brape jauh dari rumah aku.

Pemandu utama kami, abang Ipar Ah-ah-ahmad (sila nyanyi ikut rentak lagu Ahmad) Hatim sampai ke penthouse kami pukul 5.00 pagi. Pot-pet-pot-pet, pukul 6 baru sampai Pavilion.

Sampai sana, terus solat subuh. Pastu, belasah nasi lemak (best giler)...

Pagi2, semangat memang membara. Ramai jugak AM yang aku jumpe... Cik Yan, Fifi, Karim Azrin dan ramai lagi yang aku x hengat namenye.

Kenderaan Tajaan Jjong - WUAAAAA!

Pasukan 30 yang bajet cam havoc giler

Berpura2 comel

Trip kami bermula dari Bukit Jelutong dan berakhir di Sungai Wangi Perak. Rase cam balik kampung pulak. Dah lama x g Perak. Baru 5 minit dah sesat. Nasib baik Hunt kali ni guna jalan yang aku ngan Jjong biasa lalu. Abang ipar Ah-ah-ahmad pon familiar ngan route g perak guna jalan lama. Xla risau sangat.

1st half of the day memang semangat mengalahkan nak pergi perang... banyak jugak jawapan yang ktorang rase cam betol..

Second half, semangat tinggal 10 percent sebab perut dah kenyang... Aish, lain kali jangan makan mase bertanding..

Muka bangga walaupon sampai lambat

Jejak kasih bersama kak Lisa yang kian Hot

Lepas hantar jawapan, terus amik tiket Feri dan bergerak ke Marina Port. Sampai kat sana, kami naik teksi kaler pink. Jalan sempit cam ular... giler hebat skill memandu uncle yang bawak ktorang tu...

Malam tu kami tido kat Pangkor Beach Resort. Dapat plak bilik special (cam bilik honeymoon je.. siap berkelambu bagai)... Xjumpe plak gambor bilik ktorang tu (rasenye boleh check kat Fesbuk Jjong).

Malam tu kami ade Beach Dinner. Yang x bestnye, band yang dijemput tu memang syok sendiri (nyanyi 10 lagu dengan sumbang). sampai nak tertido pon ade. Dah la meja kami x menang lucky draw. Mungkin sebab meja kami xde "laki" kot...Rase cam kalah main majong pon ade (sebab meja tu bulat..)

Tunjuk skill buat muka poyo...

Makan malam bersama Hunters yang lain

Lepas makan, jalan2 seround kat tepi pantai (sila refer gambar model Kasut post sebelum ni)

Gambar seribu makna...

Balik bilik terus tdo (sebab Dino pon dah tido). janji ngan Kak Mai nak g mandi laut pukul 7. Tepat pukul 7, aku tengok hujan x berhenti lagi. Pas Jjong ngan Zemah bangun, kami pon pergi breakfast (isi fuel sebelum berenang)

Bersantai bersama Jjong

Cubaan menenangkan air laut guna tangan

Ninja terjun dari pokok

Dah puas bersantai, kena la balik. Sebelum checkout, sempat lagi berposing kat area hotel..

Pasangan Mushy...Jeles Gua

Cik Yan muncul secara Tiba2

BUBYE PANGKOR..
Banyak plak aku membebel hari ni..Nak sambung jadi pekerja berwawasan jap