Followers

Tuesday, March 20, 2012

The Unpredictable Side of Life

Sabtu lepas aku tak balik kampung... Alasan? Sebab minggu ni aku nak balik. Kalau balik tetiap minggu kering la poket aku.

Hari ahad, aku rancang nak sambung tidur sampai tengah hari. Sedang aku lena diulit intan, Along aku telefon. Aku ingat die saja je nak kejut aku bangun pagi. Rupenye ada sesuatu yang tak kena.

"Kakak (ye, kakak aku panggil aku kakak), Call Rena. Kalau die ade kat melaka aku datang ambik kat hostel"

"Nape" aku jawab sambil gosok2 air-liur kering

"Pak Ncik Meninggal la"

"Ya Allah! Den balik sekarang..." Aku terus bangun, tukar baju pastu start enjin COCO. Masa aku sampai, jenazah dah pon dikafankan. Aku rasa Mak Ncik dan anak2 dah redha sebab arwah dah lama sakit.

Aku teringat dulu masa aku form 1, Pak Ncik yang amek dan hantar aku pergi sekolah. Masa tu die sihat lagi. Sedih betul dengar berita arwah dah xde.

Patutlah dah berapa malam aku mimpi menangis-nagis.Aku ingat umur aku yang pendek  Rupenya ada orang yang meninggal.

Petang ahad aku terima panggilan yang mengejutkan. Dingdong rupenye. Kekasih hatiku sudah sampai di tanah suci mekah. Alhamdulillah. Aku tanya kenapa call sedangkan sepatutnya beliau focus dengan Umrah? Risau kalau2 aku risau pasal die. Sayang jugak die kat aku.

Ngeee, hentikan memblog aksi mushy2 kamu. Sangat geli geleman.

0 Fireback!:

Post a Comment