Followers

Monday, April 11, 2011

Budak Ladang Masuk Bandar

Disaat meninggalkan ladang
Wahaha, dah berkurun aku x melawat blog skema kau ni... busy sangat meng-FB kan diri cam orang lain. Last time aku blog, aku student lagi. skrang aku ngan bangganye dah keje (hampir resign plak tu)..

Bulan 6 2010, aku ngan rasminya menjadi assistant engineer kat satu kilang sawit. Perghh, giler susah keje kat sane. Bergelumang ngan minyak sawit dan insan2 bergelar lelaki. Dah la keje berat, asyik kene kacau plak tu. Hari ahad pon kene kerja, WTH.. coz we're not covered my employment act. Nasib baik la Tiqa Majong ade, dapat lepak2 biler free. Tempat lepak? Big Cinema Teluk Intan..

Masuk Bulan 1 2011, kesabaran aku dah cam kulit bawang.. mane tak nye, keje cam orang xde anak bini. I mean Family. Pastu dengar plak rumours lady engineer kene hantar HQ due to safety. Paling menggeramkan bila nama aku x include skali T_T..

Pada suatu hari yang sepi (sebab OER jatuh), bos panggil aku dan bertanye "Bile kamu nak pindah Selaba, Peah (roomate) nak kena pindah dah..". Aku ngan tanpe berfikir panjang balas balik "bos, saye nak resign 14/6/2011". Die pon terkaget jap, siap pujuk2 nak bagi elaun lagi. Aku keraskan hati gak.. Tengah hari hari yang sama, GM call aku "kamu nak berhenti ke? jangan la.. saya dah dapatkan spot kat HQ"

Maka, sekarang aku dah jadi AE kat HQ. Jaga bahagian technical training (buat masa ni).

Rindu gak kat Kak Roza, Pakcik Zam, Kak Ana n Kak Hani tapi hati aku dah tertutup nak keje sana. Insyaallah, kalau dapat lesen kereta nanti aku g melawat dorg. Kadang2 terasa hati bila dengar orang2 ngutok kilang aku. Aku doakan Korie ngan Husaini dapat la naikkan prestasi kilang.. Fighthing!

Harapan aku sekarang:

1- Kawan2 aku yang kat east Malaysia dapat transfer peninsular (including Dino)
2- Aliya dapat masuk HQ
3- OER kilang lama naik balik
4- Lulust test jpj ngan berjaya
5- dapat bonus lebih (bleh beli kereta)
6- Dapat berhidup dengan gembira walaupon banyak halangan!

Berusaha!

0 Fireback!:

Post a Comment