Followers

Monday, September 5, 2011

Gempar: Cik Mah Bertunang?


Assalamualaikum orang bumi!!!


Dah puas korang belasah rendang ngan ketupat? Sekarang tiba masa untuk kembali bekerja. Owh,man..aku x puas cuti lagi ni.

Jumaat lepas aku ngan JJong bergerak naik bas ke rumah Eli kat Taiping@Tepen. Pukul 3 pagi baru sampai. Sambil menunggu Eli, sempat layan lagu jiwang kat workshop tepi jalan.Trimas kepada family Eli yang bagi permission nak tumpang tdo satu malam. Disebabkan sampai taiping lambat, aku lambat bangun jugak. Masa aku bangun, sume orang dah mandi.

Akibatnya: Make-up disaster, tudung disaster, baju disaster..


Lepas dah siap2, kami pon gi makan nasik lemak..serius sedap (walaopon ELi ngan Cik Siti beriya2 cakap nasik lemak pakcik Joget depan opis lagi cool).

Lepas dah makan2, kami gi mnunggu Kak Dell kat Hospital area pematang pauh.. aku x hengat name sepital tu, dah lama pencen jadi orang penang.OMG, sampai kosong balikperut pon kak Dell x sampai lagi. Rupenye Kak Dell sibuk melilit tudung pink...(dah agak dah)


Disebabkan kelewatan kami insan yang lemah ni, majlis diteruskan. Nak lagi best, siap sesat2 lagi kat Langgar. Padahal masing2 dah pernah gi rumah Cik Mah. Sampai2, semua dah settle..tinggal makan je..


Aku inggat Cik Mah wat majlis kecik2 je, rupenye siap ade pelamin lagi (level jeles dah memuncak)..Tema kaler pink.






Eli sempat lagi Calling darling die


Gadis bertudung pink yang berposing ala2 promoter florist



Seperti biasa, abaikan eyebag aku yang cam dumpling




Jeles tengok Kak Dell, aku pon nak berposing ngan bunga gak




Kanak2 ribena yang aku paksa jadi backdrop



Baju nikah kaler peach..OMG, I Likeeyyyy



Cincin habib jewel siot.....



Macaron yang super manis



Bling!



Walaopon Cik Mah x bagi, aku tetap buat"peaace"



Cik Mah show off bling dijari lagi



Aku xmao tunang, tapi aku mao itu bunga!



Setelah dipasksa, akhirnya zemah buat jugak PEACE



Selca ngan Kak DEll (apehal ntah Kak Dell buat muka sweeet sangat)










Malam tu aku bertolak balik KL ngan Cik Siti. 9 jam dalam bas baru sampai. Dapat la aku tdo 3 jam atas tilam kat rumah.Pukul 6 lebih Dino dah kejut aku nak gi beraya rumah Apeng.


Tup2 kena seret gi rumah family Dino. Ya Allah, seriues gelabah. Nasib baik ade Iman.. aku pon menghabiskan masa melayan Si Iman yang time tu x brape sihat.


ODW nak gi rumah Apeng, kawan Dino call dari Melaka. Kami (aku, Dino, dan bekas2 housemate Dino) detour sekejap pergi Melaka (Mummy, I'm here!). Lepas tu baru beraya ngan Apeng. Best jugak dengar cerita Apeng pasal Sabah, rase cam tengok discovery plak.


Dah beraya, aku ngan Dino gi berjalan2..maklumlah, lama x jumpe.


Dino ngan baik hati belikan aku DVD citer yang aku sibuk mencari2... Walaopon ktorang ske bergaduh, tapi he's understanding. Dia faham sangat hobi aku yang ske tengok citer abang hensem bunuh2-tembak2 ni..




K la, aku nak gi tido jap...hingus dah cam air terjun amazon

ADIOSAMIGOSSS

2 comments: