Followers

Thursday, March 22, 2012

Rambut Pelik dalam Kpop & KDrama

Post pasal Kpop lagi... Sila salahkan kebosanan tahap cipan dalam office ni. Anyway, hari ni nak aku nak cerita pasal fesyen rambut pelik dalam dunia kpop. Ya, aku seorang fan yang masih lagi fan tetapi berperangai seperti anti-fan. Apekah???


1. Fesyen Kerang


Oh minho....Dinda tahu kanda x salah. Yang salah ialah Coodi-noona kanda yang tak mahu kanda digoda oleh gadis2 yang pervert. OMG, fesyen rambut yang paling aku benchi dalam ini donia. Aku rase rambut nenas DMS dalam Meteor Garden (T) pon lagi cun.

2. Fesyen Terumbu karang @ Coral pelbagai perisa

Aku rasa fesyen rambut ni memang femes di penghujung era yang lalu. Bukan SHINHWA je, HOT pon buat jugak rambut cenggini. Aku paling suka rambut Andy yang kaler oren gemilang tu. Sungguh jambu. Point rambut ni ialah nak highlight kulit yang putih gebu dengan menggunakan warna2 yang ceria.

3. Fesyen Sanggul Lintang Mak Jemah


Rambut yang muncul pada awal kemunculan 2pm sekitar tahun 2008. Kemudian diremake oleh Teen Top. Adekah kerana mereka gemar menonton drama bergenre sejarah @ Kepahlawanan? Who know....Rambut ni sesuai diaplikasikan ketika nak makan megi ataupon baru habis bersalin.

4. Rambut Makcik

Adik kepada rambut AWAN NANO, pemilik rambut ini mestilah mempunyai bibir yang sexy. Kalau x sexy, rambut tu consider rambut AWAN NANO.

5. Fesyen Aku-X-Habis Bayar-bil-Letrik


Rambut ni terbentuk bila dorang x bayar bil letrik. Sempat cukur sebelah je. Ade kemungkinan jugak rambut dorang tumbuh secara x sekata menyebabkan sebahagian rambut tumbuh delam gerak perlahan (Slow-mo).

6. Fesyen Langsir


Yang ni aku suka. Fesyen yang sesuai untuk menyembunyikan kekurangan dimuka. Kalau ade jerawat kat pipi kiri, panjangkan belah kiri... Kalau rase jarak antara mata besar sangat, panjangkan sampai hidung. Sesuai jugak kalau mata anda bengkak lepas skodeng anak dara orang.

7. Fesyen Crayon Sinchan


Anda bosan berambut blonde ataupon merah? Boleh cuba pewarna rambut kaler biru dan hot  pink. Aku rasa 2-3 bulan lagi dorang release  kaler fluorescent Yellow dan jugak hijau petronas.  Tapi pastikan korang x lalu kandang lembu, kang x pasal2 pulak kene kejar. Kalau aku, aku suka yang Glow-In-Dark.

8. Fesyen Akak-aku-tolong-sikatkan


Fesyen rambut ini tak berapa terkenal kerana ramai yang kena cantas selepas menggayakan rambut ini. Hanya mereka yang berwajah ayu boleh menggayakan rambut ini. Sesuai untuk mereka yang ingin berdating denagn awek tanpa kantoi dengan rakan serumah anda. Lebih sesuai untuk lelaki yang ingin berdating dengan kekasih separuh masa tanpa perlu takut ditangkap oleh isteri. Cool Rite???

BONUS: Rambut mangkuk meggi


BONUS Ke-2: Fesyen Nasik campur a.k.a campurkan semua fesyen yang aku terangkan tadi


Tolong jangan buat rambut macam ni melainkan anda mempunyai muka yang comel macam Taemin. Fullstop!

Okeylah, next time aku aku akan post Konsep album/persembahan/dance  Kpop yang aku x berapa gemar. Aku nak kena buat kajian mendalam dulu.

Bubye.





1 comment:

  1. saya gelak guling2 dalam pejabat bace entry ni.. nasib baik bos takde.. hahahaahahaha.. *kantoi blogwalking time office hour*

    ReplyDelete