Followers

Friday, November 18, 2011

Kenangan UPSR

Morning guys,

Adik sape amek UPSR this year? Tentulah bukan adik saya...hoho. My sister will be sitting for SPM next year and i'm overly anxious. Biasa la, lebih sudu garpu dari nasik.


Damea also wrote about UPSR today. Receiving UPSR result was nostalgic for me.

When I was in Strd 6, i was transfered to a new school. Sekolah lama sangat penuh jadi member2 yang reside kat area Malim kena la pindah ke sekolah baru. Kami batch pertama yang ambik UPSR kat sekolah tu. Kira pioneer la.

We were randomly divided to 3 classes. Yang paling hebatnya, aku masuk kelas paling corot sekali. My mom was speechless. Aku confirm la nanges terus.

"Mummy, apsal orang masuk kelas last... orang kan dapat nombor 6 kat sekolah lama. Orang nak balik sekolah Bachang la" Lebih kurang macam ni la ayat sedih aku kat mummy masa tu. Bajet dapat tranfer balik sekolah lama la.

Mummy memang x bagi aku balik sekolah lama sebab sekolah baru tu dekat, jalan kaki pon boleh maa.. Nasib baik Diana, Alin dan beberapa geng Sekolah Bachang ada lagi. X la terasa tension sangat. Pas beberapa minggu, ade filtering exam. Dapat nombor satu pastu mintak Bapak beli skuter yang tolak guna kaki. Masa tu permainan tu memang giler femes.

Aku dipindahkan ke kelas 6A, dapat la geng dengan Diana lgi. Sepert tahun2 sebelumnya, aku memang suka sangat bergaduh pasal exam dengan Nana. Selang markah pon x jauh. Masa percubaan, aku cuma dapat 5B aje. Belajar pon main2.

Aku memang x ingat lansung bila masa aku amek UPSR. Tup2 kene amik result exam. Ktorang berkumpul dalam dewan. Cikgu panggil nama sorang-sorang. HAMIZA! Aku? Bila aku dapat slip exam, aku terkejut gembira dan sedih.

Gembira sebab dapat 4 A, sedih sebab dapat 1 C. Cikgu pon macam nak gelak. Kalau 1B xpe la. Ade C plak tu. Aku dapat C dalam science. Masa tu aku memang x minat science pon.

Disebabkan aku x boleh belajar tanpa TV, mummy x kasik aku masuk boarding school. Mana lah ade sekolah asrama nak amek budak yang dapat C dalam science.

Panjang pulak la certa aku ni... Meh, skodeng sijil aku. Kebetulan pulak ade kat opis. Aku sibuk fotostet sijil2 nak masuk dalam CV. Tiada unsur2 nak berlagak ye...



1 comment: