Followers

Wednesday, February 22, 2012

Penyelamat Kucing

Semalam, Puan Kembali Berkerja a.k.a Eli telah dikerah menjadi pemandu COCO. Aku bukan ape, kalau aku bawak, ntah pukul brape nak sampai. Kesian plak kat Dell, duduk rumah sorang2.


Sampai kat tempat parking, aku nampak sekor kucing melintas kat blakang Coco.


Aku: Teanjat Boboi...kucing rupenye
Eli: Mak kucing tu, aku nampak anak tadi...


Pada asalnya, kami nak terus chow...tetiba ternampak pulak mahluk kecil berbulu oren keperangan. Kitten yang comel duduk bersantai di tayar kete sebelah. Main sorok2 gamaknya. Beberapa minit kemudian, owner kereta tersebut pon datang dan start enjin.


Kami pon cuak lantas buat aksi jerit2 tunjuk ke arah kucing tersebut. Owner tu ketuk2 tayar dengan harapan kucing tu kecut perut. Xde maknyenye.....chet. Kucing tu masih lagi bertafakur dengan tenang. Pakcik tu acah2 lagi... x gerak. Kami saspek pakcik tu geli dengan binatang, sebab die asyik buat muka segan2 nak pegang. Hampeh..


Akhirnya, Eli yang mesra haiwan datang menyelamatkan nak kucing yang terjerit2 tu. Pastu kecing yang malang tu berlari2 menyelamatkan diri. X kenang budi punye kucing... x bagi kiss pon...T_T.


Aku sedih betul tengok anak kucing yang digelek di tengah jalan. Tapi x boleh nak salahkan pemandu jugak. Beberapa tahun lepas kami nyaris eksiden sebab nak elak kucing.... Nasib baik x de yang cedera.


Jon layan aksi2 kucing yang comel ni... Teringat kat YeYeah (kucing mak aku).


Ammagetcha !!!

Roly-Poley.....Roley-roley-poley!

I am watching Puss in Boots... Back off!

Are you dead????

Ps: Aku lagi sanggup digigit kucing dari di kejar anjing... trauma!




0 Fireback!:

Post a Comment