Followers

Wednesday, May 25, 2011

Cerita Hari Gaji..

Eve muggles..!

Hari ni adalah hari yang dinanti2kan oleh kebanyakan insan bergelar Coolie atau dalam bahasa yang x berapa bersopan "KULI". Disebabkan hari ni busy planning untuk training bulan depan, x sempat nak bukak BankHarimau2U.

Xkire la ade duit ke pokai, makan tu satu kemestian. Hari ni makan sepesel sikit..Meat Ball Subway..ODW balik lunch, singgah sebentar kat kandang Pakcik Rimau . Tersenyum riang jap tengok bank slip.

Ehhh,jap.. cam terkurang 90. Tiqa cakap maybe aku dah terguna duit tu..

kamon la, aku ni kalau bab duit-menduit ni kira dah tahap advanced leaner. Teramat super pasti... Mane x nye, kalau aku kuar duit mesti gandaan 50.. Kalau missing 100 tu logic la jugak..

Perghh, panas hati...

Confirm, Dorang x include parking Allowance ni..

Memandangkan dah bengang, aku pon mula la ber-email dengan orang XXC (orang IT). Passworh payslip xde, kena la request. Banyak cekadak la pulak.. aku dah email, cakap P&C.. suroh aku call. Call pon belum tentub orang yang betul. Silap2 penipu jugak..grr

Biler dah x dapat, aku pon mula la menunjukkan muka x puas hati..

La, aku ingat aku je x puas hati.. Si Kapan pon sama jugak..

Dia lagi best, dapat lebih 3000.. kat payslip tunjuk overtime & Working on restday. Biler mase plak si kapan ni berovertime? slalu die yang cabut awal..Biler contact IT, dorang cakap xtau camne nak setel. siap bagi tau anggap gaji bualn depan. Abistu bulan depan xde gaji la mangkuk ni. Kalau dahxde gaji, duit kete (deduct by company sebab beli kereta company) skip sebulan la.. Pergh, ni memang besar punya hal.. camne la boleh terlebih bayar..

Esok kene la call orang IT lagi. Bukan la berkira.. tapi parking kat KL ni mahal berapi. 90 hengget tu laku 10 hari je tau..

Sudah la tu Miza, Esok2 je la sambung complaint..

Adios Amigos..

A/N: Besok boss ade tapi Filing x siap lagi! Boss, Gomenasai!

0 Fireback!:

Post a Comment