Followers

Friday, May 20, 2011

Mesin Masa

Kalau kerajaan bagi insentif untuk berfikir pasal masa depan, sure2 la aku menang. Dah 2-3 hari ni susah nak tido. Bila tido jer, otak aku yang dah separa berkarat ni mula la nak start engine.

Ape yang kamu nak sebenarnye, Miza?

Ntah la..

Aku ngan merancang2 nak buat degree tahun depan memandangkan tahun ni aku busy sebab kene secondment kat department lain. Nak pilih degree ape pon aku xtau. Pertama kali ni! selalunye aku senang nak buat decision.. dah makin matang kot?

Nampaknye aku dah jauh menyimpang dari ape yang aku nak sebenarnye. Kalau aku amek Chemical Engineering, susah pulak sebab aku pon dah lupe ape yang aku blajar (skrang dok goyang kaki kat opis HR). Nak amek Mechy, taubat seh...

Option lain, amek degree OSH.. so my style..

Disebabkan excited sangat2, aku pon ushar website NIOSH. Ade certificate program for Osh officer la, 4 ribu je.. kelas hujung minggu plak. kalau nak amek test pon baru 100. Aku rase test dia xde la sesusah Steam Cert. Dan lebih practical untuk gadis yang muda belia macam saya..

Tapi nanti aku x dapat degree. Kalau nak buat degree, kena pergi UPM..habiskan beribu2 lemon selama beberapa tahun.. Well, i don't think it's the best opstion?

Kalau fikir untuk lagi sepoloh dua poloh tahun lagi, larat ke aku nak jadi OSH officer. It's a promising career but i can't see myself walking around heavy machines anymore.. which lead me to think----"what should i do when i'm getting older?".

Well, aku rasa aku dah ade sikit2 jawapan...

Cikgu sekolah tadika pon best jugak..heheh.. Kiddies, let's conquer the world with aegyo!

Sudah la.. aku susah2 hati pon xde gunanye kn? Baik aku sambung buat establishment list.. dari semalam x siap2..huhu

PS: x sangka aku kene involve ngan portal company.. bangga siot!

0 Fireback!:

Post a Comment