Followers

Friday, May 6, 2011

Kenangan Lalu Mengusik Jiwa..

Eve everyone,

pagi ni dapat bangun lamabat sebab kene pergi Opis Besar 1 kat Subang. Sebagai budak yang baik, hari ni pakai baju kurung.. (hehe, hari tu pakai baju kurung hari selasa kena perli dengan En. Misai "kenapa pakai baju kurung hari selasa?")..



Ternyata aku mmg dah membulat..

Sampai kat tempat meeting, terjumpa plak sorang awek yang aku kenal mase COB dulu. Nasib baik ade geng. Meeting hari ni pasal enterprise portal. Kenapa aku dipilih? maybe sebab aku asyik menghadap lappy xhenti2 (i miss my lappy).

Chairman dia sorang pompuan yang giler tinggi, aku rase naim dengan Acap kalau berdiri sebelah pompuan ni mesti nanges. En.Emcee yang slalu kat event2 pon ade jugak. Aku xpaham sangat ape yang dorng megarut dalam meeting tu sebab aku ni kan blur semangkuk.

Pas abes meeting, Minah yang comel tu ajak aku naik kete dia (planning awal nak naik bus je).. turun kat lobi, nampak bos tiqa majong yang tinggi lagi "bersinar".

"ooo, kamu g subang parade ehh.." JFK tanya aku.

"xla tuan, saya g meeting" aku jawab (cover muka bersalah sbb memang nak g pon)

pastu die hilang. aku pon kluar dari opis tu. Eheh, JapreyG pon ade la.

"hah kau, kau buat ape kat sini!" JG tanye dengan nada gangster cam selalu.

"Meeting tuan, saya nak balik dah ni" aku pon angkat tangan cam nak melambai kat die.

OMG..Bapak kepada Bapak Aku ngan Cik Fariha la... Cover muka sikit. kantoi sudah

Pak Ajam ni bos kepada bos aku yang dulu.

Nama glemer: Pak Ajam (bukan nama sebenar)

Hobi: Kunyah mentos dengan muka yang comel

Ayat Feveret: dari workers sampai assistant sampai la ke manager, sume suke menipu

Ayat yang paling aku bengang: I hope u can serve this mill for a long time (time dia bagitau aku xpat transfer)


hoho, die bagi senyuman killer kat aku.

Tibe2 teringat mase dia call aku sebelum asisstant seminar. dah la call macam call awek..

tutt..tutt..telefon berbunyi

aku:hello
x: hello, hamiza ke ni
aku: ye saya
x: Ajam ni
aku: Ajam mane ni
x: Ajam la
aku: yang mane eh?
X: Boss beasr la


oooo, bos besar..

ade sekali tu die cuba tipu aku. ade ke patut dia cakap ular boleh cium bau busuk kaki assistant. pastu Tuan TJS kantoikan penipuan die..hehehe, ular mane bleh kenal bau.. Pak Ajam pon tipu rupenye.. (kami ikut perangai orang atas)

rindu la kat pak Ajam.. tapi x rindu kat DADDY

kepada Pak Ajam, sorry sebab ugut nak resign dulu..

sorry..sorry..sorry..sorry (sila nyanyi cam lagu super junior)

dah nak waktu balik ni.. chow sin chi dulu la...

Adios... YEAH, Esok cuti!

0 Fireback!:

Post a Comment