Followers

Wednesday, December 28, 2011

Jerawat Berbisa

Hari ini aku kembali berkerja dengan tekak yang sakit. Semestinya mood sudah mencecah angka ZERO. Apatah lagi memikirkan ofis yang sunyi. Fuhhhhh..

Hari ni aku nak cerita pasal masalah jerawat yang membelenggu hidup remaja2 di dunia ni. Akhir-akhir ni jerawat tumbuh umpama kulat di musin tengkujuh. Jerawat kat muka aku ni bukan jenis yang besar2.... tapi jenis yang kecik2. Macam ruam....




Yang aku perasan, jerawat mula tumbuh dengan bahagianya bila aku start gain weight. Argggghhh... ni sume angakara McD, Ayam Penyet, Nandos dan rakan2nya. Salah aku jugak.... Tapi sebelum ni aku makan jugak makanan berminyak, xde pon jerawat.

Owhhh, mari kita shift the blame to something else... X lain dan tidak bukan:


Pencuci Muka 

Aku sangat malas nak cuci muka. Paling rajin pon 2 kali sehari, biasanya sekali sehari. Aku pon bukan rajin nak bermekap, jadi x kesah sangat kalau x cuci muka.

Empat bulan lepas, aku beli pencuci muka Safi Rania Gold bagi menggantikan pencuci muka Nivea yang aku guna bertahun2. Aku rasa kulit aku dah Kebal guna Nivea. Aku try pon sebab nampak Cik Mah guna pencuci SRG ni. Sekarang tinggal 10% lagi yang tinggal. Aku rasa kulit aku x serasi guna brand Safi kot...Asyik kegatalan je muka aku ni.

And, introducing my new best friend...

Baru 2-3 hari pakai. Jadi, x patut rasanya nak puji lebih2. Yang penting, brand ni memang terkenal sebab sesuai untuk mereka2 yang berkulit sensitif. Kalau sabun ni berjaya mengurangkan jerawat aku, aku akan tulis satu post panjang untuk promo sabun ni.

Akhir kata:

Majulah jerawat untuk remaja yang sudah mumayiz...

0 Fireback!:

Post a Comment