Followers

Friday, December 2, 2011

Review: OMBAK RINDU

Selamat pagi jumaat,

Berselindung di balik shawl adalah sepasang mata yang bengkak akibat terlebih nanges. Kenapa? Akibat terlalu emosi menonton OMBAK RINDU. Disebabkan TGV Sunway dah penuh, Aku, ELi n kak Dello terpaksa tengok kat THX Summit USJ. Tu pon dapat seat yang agak depan.

Warning: Spoiler Ahead.. Bagi yang x tengok lagi.


Padan muka, sapa suroh booking lambat sangat???

Pada aku, jalan ceritanya agak ringkas. 2 jam, mana la boleh nak buat details macam dalam novel tu. Background memang thumbs up, especially masa Izah tu berguling kat atas batu. Ada satu je yang tak kena... Ada part yang voice dengan mulut pelakon x sync. Lagi satu kalo korang perasan masa Izah ngan Mila dok heart 2 herat talk kat bendang, boleh nampak mic kat pinggang Izah. Muaahahah, gotcha!

Dari segi lakonan, aku rasa yang paling cemerlang ialah Lisa dan jugak Bront. Aku suka gila time Mila dok mencarut kat Julia Zeigler (baju lycra yang body-hugging yang amat)... siap guna perkatan SLUT. Sangat menjadi watak pompuan gedik. Aku sebagai kipas-susah-mati Bront sangat berbangga dengan kebolehan Bront membuat aksi2 comel dalam movie ni.

Aaron Aziz, x payah nak komen banyak. Sangat menyayat mata dan perasaan beta. Bro, lu memang dalam hati ada taman la. Ditambah plak dengan kekacakkan Aaron yang mampu membuat hidung berdarah. Perghh, terbaik!

Maya Karin, bagus jugak dia bawak watak budak kampung. Aku paling suka style tudung die. Teringat zaman kecik2 gi mengaji. Skarf kat dalam kasi tutup dahi, pastu sarung tudung bawal.

Scene Yang aku X minat:

What More Can I Say????

Scene Yang Aku Minat:


 ROMANTIC, Fantastic!

Confession yang sanagt sweet. Lagi sweet bila Mail replay balik ayat yang sama kat Seha

2 Budak hensem naik motor kapchai bersama2...Sangat comel.


Sebelum aku manamatkan post yang panjang ini, sila la tutp mata sebab aku nak post gambar sendiri. Muakakaka..



Teka air mana yang sedap??

Lemon tea!!!!

The food is great... Nasi ayam lemon

The future Mrs busy sms-ing her fiance.. Jeles

owhhh... my dumpling eyes!

Note: I'm going back to Melaka this eve for my cousin's wedding. Actually his reception is on sunday but i'm being nice ^_^. Mummy said if i refuse to come and help, later on people will not attend my wedding. Ugut namapak.

ADIOSAMIGO!!!!



0 Fireback!:

Post a Comment